Belgische vrachtwagenmarkt kende opnieuw sterk eerste semester

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

Febiac en de FOD Mobiliteit publiceerden zopas de cijfers voor de eerste jaarhelft. De verwachte status-quo blijft uit. Integendeel: de markt van de zware bakwagens (+19 ton) blijft heel duidelijk op groeikoers: er werden maar liefst 1.586 trucks ingeschreven, of 21,2% meer dan tijdens het eerste semester van 2016. Deze stijging is vermoedelijk nog steeds te wijten aan de kilometerheffing: in dit segment blijven de voertuigen normaal gezien langer in gebruik, maar nu worden ze aan een snel tempo vervangen om minder heffing te moeten betalen. Ook de heropleving in de bouwsector speelt een rol.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
Belgische vrachtwagenmarkt kende opnieuw sterk eerste semester – Flows

Belgische vrachtwagenmarkt kende opnieuw sterk eerste semester

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

Febiac en de FOD Mobiliteit publiceerden zopas de cijfers voor de eerste jaarhelft. De verwachte status-quo blijft uit. Integendeel: de markt van de zware bakwagens (+19 ton) blijft heel duidelijk op groeikoers: er werden maar liefst 1.586 trucks ingeschreven, of 21,2% meer dan tijdens het eerste semester van 2016. Deze stijging is vermoedelijk nog steeds te wijten aan de kilometerheffing: in dit segment blijven de voertuigen normaal gezien langer in gebruik, maar nu worden ze aan een snel tempo vervangen om minder heffing te moeten betalen. Ook de heropleving in de bouwsector speelt een rol.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login