Spoorshuttle Antwerpen-Linz haalt houttrafiek van Brake naar Antwerpen

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

De spoorshuttle van Rail Cargo Logistics en het Antwerpse Rail&Sea ging in mei vorig jaar van start. De intermodale expediteur Rail&Sea kon de Oostenrijkse houtimporteurs overtuigen om de import via de haven van Antwerpen te organiseren in plaats van via de Duitse haven Brake. “Het gaat om een grote Oostenrijkse importeur, Leimüller, die nog nooit van de haven van Antwerpen had gehoord en die al jaren via andere havens zoals Brake en Hamburg hout invoerde”, zegt Edwin Moehlig, managing director van Rail&Sea Antwerpen. “We zijn de hele supplychain gaan herbekijken en door een volledige keten aan te bieden vanaf geladen zeeschip tot geleverd per wagon bij de Oostenrijkse ontvanger, konden we de klant overtuigen om de import via Antwerpen te organiseren.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login