Langere goederentreinen technisch moeilijk op Belgisch spoornet

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

De spoornetbeheerder reageert hiermee op het pleidooi van de Duitse spoorlobbygroep Allianz Pro-Schiene voor treinen van 740 meter, waarover we dinsdag berichtten. Infrabel-woordvoerder Frédéric Petit zegt dat dit onderwerp in het verleden al meermaals in internationale werkgroepen is besproken. “Het Belgische spoornet is een van de drukste van Europa. Het telt 3.600 kilometer spoorlijnen en 9.600 kilometer sporen voor een klein land. Op heel wat lijnen rijdt er bovendien gemengd verkeer reizigers/goederen”, legt Petit uit.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
Langere goederentreinen technisch moeilijk op Belgisch spoornet – Flows

Langere goederentreinen technisch moeilijk op Belgisch spoornet

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

De spoornetbeheerder reageert hiermee op het pleidooi van de Duitse spoorlobbygroep Allianz Pro-Schiene voor treinen van 740 meter, waarover we dinsdag berichtten. Infrabel-woordvoerder Frédéric Petit zegt dat dit onderwerp in het verleden al meermaals in internationale werkgroepen is besproken. “Het Belgische spoornet is een van de drukste van Europa. Het telt 3.600 kilometer spoorlijnen en 9.600 kilometer sporen voor een klein land. Op heel wat lijnen rijdt er bovendien gemengd verkeer reizigers/goederen”, legt Petit uit.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login