Containervloot niet klaar voor strengere zwavelnormen

Nieuws, Scheepvaart
Stefan Verberckmoes

Vanaf 1 januari 2020 wordt het zwavelgehalte in de emissies van de scheepvaart wereldwijd beperkt van 3,5% naar 0,5%. De rederijen kunnen die nieuwe norm respecteren door over te schakelen op zwavelarme bunkerolie. Daar hangt wel een stevig prijskaartje aan: een ton zwavelarme olie kost vandaag 635 dollar in Rotterdam, terwijl een ton zware bunkers (IFO 380) 426 dollar kost.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

 

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
Containervloot niet klaar voor strengere zwavelnormen – Flows

Containervloot niet klaar voor strengere zwavelnormen

Nieuws, Scheepvaart
Stefan Verberckmoes

Vanaf 1 januari 2020 wordt het zwavelgehalte in de emissies van de scheepvaart wereldwijd beperkt van 3,5% naar 0,5%. De rederijen kunnen die nieuwe norm respecteren door over te schakelen op zwavelarme bunkerolie. Daar hangt wel een stevig prijskaartje aan: een ton zwavelarme olie kost vandaag 635 dollar in Rotterdam, terwijl een ton zware bunkers (IFO 380) 426 dollar kost.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

 

 

Ben u al abonnee?

Login

 
Â