Door de overname van Broekman Automotive Division BV krijgt C.RO Ports naast zijn bestaande terminal aan de Brittanniëhaven nog bijkomende capaciteit voor 35.000 auto’s, waarvan er 22.000 in een overdekte garage kunnen staan. De autoterminal is ontsloten via weg, spoor en water. De terminal is gecertificeerd voor ISO, ISPS en AEO en maakt gebruik van een RFID systeem om de wagens te lokaliseren.
“Het is voor ons een ideale locatie om onze groeiambities te realiseren met extra ruimte en een deepsea aansluiting”, zegt Anton Las, managing director van C.RO Ports BV. Het voltallige personeel en alle klanten van Broekman Automotive gaan mee over naar C.RO Ports,
Beperkte synergie
De autoterminal was dertig jaar in handen van de Broekman groep, die zich de laatste jaren echter meer is gaan richten op ketenregie in de logistiek. De verkoop van een terminal die alleen op roro-verkeer mikt met een beperkte synergie voor met de andere activiteiten van de groep is volgens het bedrijf een ‘logische vervolgstap’.
C.RO Ports is net als Cobelfrets rederijdochter CLdN gevestigd in Luxemburg en is actief in zes havens. Dat zijn Zeebrugge, Vlissingen en Rotterdam in de Benelux en Killingholme, Sutton Bridge (Lincolnshire) en Londen aan de andere kant van de Noordzee. In de Britse hoofdstad heeft C.RO zelfs twee terminals in respectievelijk Purfleet en Dartford, maar die laatste is tijdelijk niet operationeel.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.