Rond de jaarwissel brengt Flows traditiegetrouw een reeks ‘nieuwjaarsbrieven’. De auteurs overschouwen het voorbije en komende jaar door te antwoorden op vijf vragen. Vandaag deelt Stéphanie Feys, managing director van Zuidnatie, haar visie met ons.
1. Wat was voor u dé gebeurtenis van 2022 (en waarom)?
In juni konden we na twee coronajaren eindelijk het 150+2 jaar bestaan van Zuidnatie vieren. Het was een geslaagd zomerfeest met onze ‘Zuidnatie family’ en klanten, zowel nationaal als internationaal. Het hele gebeuren was een mooie erkenning voor de organisatie en alle partnerships (klanten/leveranciers), maar ook alle medewerkers. Het was een fijn weerzien op een zonovergoten avond!
2. Welk bedrijf heeft in 2022 het meeste indruk op u gemaakt (en waarom)?
Voor mij zijn dat alle bedrijven en ondernemers die blijvend investeren in onzekere tijden. De laatste jaren kijken we tegen heel wat uitdagingen aan in onze havensector en staan de goederenbehandelaars geregeld onder druk. Het doet me deugd om te zien dat de meeste bedrijven – ondanks de vele uitdagingen en de vaak negatieve economische berichtgevingen – blijven geloven en blijven investeren in een mooie toekomst voor Port of Antwerp-Bruges.
3. Wat is voor u de meest vervelende trend van het voorbije jaar/de voorbije jaren (en waarom)?
De meest vervelende trend voor ons is de verstoring van de logistieke supplychain. Ook bij Zuidnatie voelen we het personeelstekort ondanks onze sterke employer branding-campagnes van de laatste jaren, en het tekort aan operationele watergebonden ruimte. Ondanks die uitdagingen zijn onze mensen steeds gedreven op zoek gegaan naar de beste oplossingen. Een topservice van A tot Z aan onze klanten, dat blijft ons hoofddoel.
4. Wie is voor u de man of vrouw van het jaar 2022 (en waarom)?
Voor mij is dat niet één iemand in het bijzonder. Ik haal enorm veel inspiratie uit alle ondernemers die durven en blijven investeren in de haven en de onderneming van morgen. Daarnaast zijn alle medewerkers van onze eigen organisatie voor mij ‘de man of vrouw van het jaar’ want zonder hen zou er geen ‘Zuidnatie family’ zijn.
5. Op welk goed voornemen mogen we u afrekenen eind 2023?
Zuidnatie blijft zonder twijfel inzetten op groei en duurzaamheid. Groen is niet alleen onze ‘company colour’, maar het maakt deel uit van het Zuidnatie-DNA. We streven als terminal operator naar een zo duurzaam mogelijke stroom van de goederen en zetten duurzaam in op onze medewerkers.
—
Hier bundelen we alle bijdragen voor de Nieuwjaarsreeks.
U krijgt ook de nieuwjaarswensen van onze partner Descartes.