Duitse autologistieker: "Antwerpse autoterminals stromen over"

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

In de Duitse krant Nordwest-Zeitung laat Jörg Mosolf, voorzitter van de autologistiekgroep Mosolf, optekenen dat Hamburg en Antwerpen vol zitten qua capaciteit voor de export van tweedehandswagens naar Afrika. Mosolf wil in de Jade-haven van Wilhelmshaven een terminal ontwikkelen om auto’s te exporteren. Er zouden plannen zijn voor een eerste opdracht: de uitvoer van 30.000 tot 40.000 wagens naar Lybië. Niet iedereen is het met Mosolfs plannen eens. Wilhelmshaven is de enige echte diepzeehaven van Duitsland, en bovendien helemaal gericht op containerexport. De aanleg van roro-faciliteiten zou de containeractiviteiten in de weg zitten. Daarom schermt Mosolf met het capaciteitsargument: op andere plaatsen is er gewoon geen ruimte meer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
Duitse autologistieker: “Antwerpse autoterminals stromen over” – Flows

Duitse autologistieker: "Antwerpse autoterminals stromen over"

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

In de Duitse krant Nordwest-Zeitung laat Jörg Mosolf, voorzitter van de autologistiekgroep Mosolf, optekenen dat Hamburg en Antwerpen vol zitten qua capaciteit voor de export van tweedehandswagens naar Afrika. Mosolf wil in de Jade-haven van Wilhelmshaven een terminal ontwikkelen om auto’s te exporteren. Er zouden plannen zijn voor een eerste opdracht: de uitvoer van 30.000 tot 40.000 wagens naar Lybië. Niet iedereen is het met Mosolfs plannen eens. Wilhelmshaven is de enige echte diepzeehaven van Duitsland, en bovendien helemaal gericht op containerexport. De aanleg van roro-faciliteiten zou de containeractiviteiten in de weg zitten. Daarom schermt Mosolf met het capaciteitsargument: op andere plaatsen is er gewoon geen ruimte meer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login