Twee schepen pendelen dagelijks vanuit Vlissingen voor Oosterweel

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

De binnenvaartondernemer vaart in opdracht voor Mobilis en levert bouwmaterialen voor Oosterweel af op de kade van De Rijcke in Kallo. “Onze twee schepen, de ‘Philipskercke’ en de ‘Philipskercke II’, varen om beurt dagelijks tussen Vlissingen en Antwerpen. Het grootste schip heeft een laadvermogen van 3.300 ton en het andere 2.550 ton”, zegt schipper Pim Faasse. Beide schepen zijn voorzien van catalysatoren en roetfilters. Ze stoten dus minder uit dan conventionele schepen. De ‘Philipskercke II’ is bovendien uitgerust met een ‘accuroom’ of batterijkamer die 170 kW/uur stroom levert.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
Twee schepen pendelen dagelijks vanuit Vlissingen voor Oosterweel – Flows

Twee schepen pendelen dagelijks vanuit Vlissingen voor Oosterweel

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

De binnenvaartondernemer vaart in opdracht voor Mobilis en levert bouwmaterialen voor Oosterweel af op de kade van De Rijcke in Kallo. “Onze twee schepen, de ‘Philipskercke’ en de ‘Philipskercke II’, varen om beurt dagelijks tussen Vlissingen en Antwerpen. Het grootste schip heeft een laadvermogen van 3.300 ton en het andere 2.550 ton”, zegt schipper Pim Faasse. Beide schepen zijn voorzien van catalysatoren en roetfilters. Ze stoten dus minder uit dan conventionele schepen. De ‘Philipskercke II’ is bovendien uitgerust met een ‘accuroom’ of batterijkamer die 170 kW/uur stroom levert.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login