De helikopterstunt waarmee PSA in mei vorig jaar technici lokte om 75 vacatures op te vullen, gaat in maritieme kringen nog steeds over de tong. In de moeizame zoektocht naar talent had de terminaluitbater de lat wel heel hoog gelegd voor wie in dezelfde vijver vist. Op het Flows-ontbijtevent vanochtend bleek dat de campagne haar geld meer dan waard is geweest. PSA-woordvoerder Pieter Hofkens kon onthullen dat de jobdag met motto ‘fly to your future’ dankzij alle online- en persaandacht een pr-waarde vertegenwoordigde van 153.000 euro. Alleen al daarom was de extravagante uitstap zijn prijskaartje van 50.000 euro waard, meent PSA-woordvoerder Pieter Hofkens. De campagne leverde 52 nieuwe aanwervingen aan. “Als je die zelf moet gaan zoeken, ben je algauw 7.000 euro per hire kwijt.” Reken daar nog eens de aandacht voor het merk PSA bij en de conclusie is snel getrokken: hoog inzetten heeft geloond.
Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.
Ben u al abonnee?