MSC: “Een op vier containers niet in orde met opgegeven gewicht”

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

23% van de containers die rederij MSC in de eerste zes maanden van het jaar controleerde, is niet in orde met de VGM- en SOLAS-regelgeving (VGM staat voor Verified Gross Mass en SOLAR voor Safety Of Life At Sea). Het opgegeven gewicht van de containers komt niet overeen met het B/L – gewicht. Zowel bij de administratieve controle van 4.300 containers volgens Methode 1 (waarbij de volle container gewogen wordt en het gewogen gewicht, het VGM-gewicht is) en  Methode 2 (waarbij alle gewichten (cargo, verpakking, lashing- & securingmateriaal, container, enzovoort) opgeteld worden), komen afwijkingen aan het licht. Methode 1 neemt het grootste aantal afwijkingen voor haar rekening.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
MSC: “Een op vier containers niet in orde met opgegeven gewicht” – Flows

MSC: “Een op vier containers niet in orde met opgegeven gewicht”

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

23% van de containers die rederij MSC in de eerste zes maanden van het jaar controleerde, is niet in orde met de VGM- en SOLAS-regelgeving (VGM staat voor Verified Gross Mass en SOLAR voor Safety Of Life At Sea). Het opgegeven gewicht van de containers komt niet overeen met het B/L – gewicht. Zowel bij de administratieve controle van 4.300 containers volgens Methode 1 (waarbij de volle container gewogen wordt en het gewogen gewicht, het VGM-gewicht is) en  Methode 2 (waarbij alle gewichten (cargo, verpakking, lashing- & securingmateriaal, container, enzovoort) opgeteld worden), komen afwijkingen aan het licht. Methode 1 neemt het grootste aantal afwijkingen voor haar rekening.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login