KVG is hoofdzakelijk actief in de niche van de tankcontainers (vooral ADR), de flexitanks en de reefercontainers. Van Gijsel startte zijn bedrijf als eigen rijder met twee trekkers. Amper vijf jaar later werd hij derde laureaat van de verkiezing ‘Transporteur van het Jaar’. Vandaag telt de vloot 39 trekkers en 80 chassis. Om die snelle groei te kunnen bolwerken, verkocht Van Gijsel 3 jaar geleden 90% van de aandelen aan een investeerder. Zelf behield hij 10%.
“Die ondernemer wil nu zelf investeren in een uitbreiding van zijn groep. Hierdoor kwamen de aandelen te koop”, vertelt Jo Van Moer. Zijn groep heeft nu 100% van de aandelen in handen. “Met zijn activiteiten en zijn uitstekende reputatie past KVG-Trans perfect binnen onze groep. Wij willen de chemie verder uitbouwen, maar botsten op een tekort aan ADR-chauffeurs. Ook hadden we te weinig ADR-gekeurde trekkers. De aanvulling is dus ideaal.”
KVG-Trans zal zijn naam behouden en aangestuurd worden door de huidige medewerkers van KVG. “Van Gijsel zal de dagelijkse leiding op zich blijven nemen. Zo kan het bedrijf zich verder ontwikkelen onder de vleugels van de chemische divisie bij Van Moer Logistics”, voegt Van Moer toe.
KVG blijft in Willebroek
De huidige kantoren in Willebroek zijn niet optimaal voor de verdere groei. “Daarom zoeken we nu een nieuw pand in de buurt, zodat de huidige ploeg daar aan de slag kan blijven. De planners verhuizen dus niet naar Zwijndrecht. KVG-Trans heeft ook een parking in de haven van Antwerpen, aan de Rostockweg, die te krap is geworden. Het bedrijf heeft een nieuwe site van 15.000 m² aan de Romeynsweel in de zone Luithagen-Haven in concessie gekregen, die echter nog niet in gebruik is. “Wij bekijken nu de opportuniteiten om gezamenlijk iets te ontwikkelen op de rechteroever, maar het is nog te vroeg om daar uitspraken over te doen”, zegt Van Moer verder.
Bedrijfsmentaliteit
Volgens Van Gijsel is voor Van Moer Logistics gekozen omdat de groep het nauwst aanleunt bij de eigen bedrijfsmentaliteit. “De attitude van Jo Van Moer en van zijn medewerkers kan ik zelf zeer appreciëren. Ondanks de grootte van de groep blijven de waarden van een familiebedrijf bewaard. Dat vind ik het allerbelangrijkste voor onze medewerkers bij KVG”, zegt hij.
Dankzij de toevoeging van de KVG-vloot telt de groep zo’n 420 vrachtwagens, die dagelijks complete ritten en haventransporten verzorgen, en eveneens het voor- en natransport aanrijken voor het intermodale vervoer. “Op deze manier willen wij ook onze intermodale activiteiten voor de petrochemische industrie toegankelijker maken”, zegt Jo Van Moer tot slot.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.