Vlaanderen pakt nog eens 8 bruggen over Albertkanaal aan

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

Het drukbevaren Albertkanaal nog geschikter maken voor de containerbinnenvaart, dat is het doel van de bruggenrenovaties langsheen het ganse Albertkanaal. Bij 48 van de 62 bruggen is de verhoging al uitgevoerd (33) of in uitvoering (15).Vlaanderen gunt nu de opdracht om nog eens 8 bruggen over het Albertkanaal te herbouwen. Concreet gaat het om de bruggen Beringen, Paal-Tervant, Meerhout-Vorst, Lummen, Oelegem II (Ranst), Herentals-Herenthoutseweg, Kuringen en de Hoogmolenbrug (Schoten). De bouw en het onderhoud gedurende dertig jaar zijn het onderwerp van een publiek-private samenwerking van bouwbedrijven Franki Construct, Hye, Willemen Infra en Aelterman, verenigd onder de vennotschap NV Via T Albert en de Vlaamse Waterweg. De acht gelijkaardige stalen boogbruggen moeten in 2022 klaar zijn. Kostenplaatje: 107 miljoen euro. Eerder was gezegd dat  het hele Albertkanaal tegen 2020 van aangepaste bruggen voorzien moest zijn. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
Vlaanderen pakt nog eens 8 bruggen over Albertkanaal aan – Flows

Vlaanderen pakt nog eens 8 bruggen over Albertkanaal aan

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

Het drukbevaren Albertkanaal nog geschikter maken voor de containerbinnenvaart, dat is het doel van de bruggenrenovaties langsheen het ganse Albertkanaal. Bij 48 van de 62 bruggen is de verhoging al uitgevoerd (33) of in uitvoering (15).Vlaanderen gunt nu de opdracht om nog eens 8 bruggen over het Albertkanaal te herbouwen. Concreet gaat het om de bruggen Beringen, Paal-Tervant, Meerhout-Vorst, Lummen, Oelegem II (Ranst), Herentals-Herenthoutseweg, Kuringen en de Hoogmolenbrug (Schoten). De bouw en het onderhoud gedurende dertig jaar zijn het onderwerp van een publiek-private samenwerking van bouwbedrijven Franki Construct, Hye, Willemen Infra en Aelterman, verenigd onder de vennotschap NV Via T Albert en de Vlaamse Waterweg. De acht gelijkaardige stalen boogbruggen moeten in 2022 klaar zijn. Kostenplaatje: 107 miljoen euro. Eerder was gezegd dat  het hele Albertkanaal tegen 2020 van aangepaste bruggen voorzien moest zijn. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login