MPET schaft fysieke douanedocumenten voor vrachtwagenchauffeurs af

Nieuws, Mensen
Melanie De Vrieze

Naar aanleiding van het project AGI (Automatische Gate IN) zal MPET geen fysieke douanedocumenten meer aannemen van vrachtwagenchauffeurs voor de aanlevering van exportcontainers. MPET neemt wel nog documenten aan van expediteurs waarvoor contracten bestaan met de rederijen. 

Met AGI moeten chauffeurs met een correcte en volledige TAR-code (Truck Appointment Reference) niet meer langs de wachtparking om hun bezoek aan te maken. “Door de automatische flow moet de chauffeur niet meer uit zijn vrachtwagen komen. Dat betekent minder wachttijden en een vlottere doorstroming op de terminal,” legt Jan Meynen, head of operational services bij MPET, uit. “De tijdswinst bedraagt vijftien minuten, wat cruciaal is voor chauffeurs.” 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
MPET schaft fysieke douanedocumenten voor vrachtwagenchauffeurs af – Flows

MPET schaft fysieke douanedocumenten voor vrachtwagenchauffeurs af

Nieuws, Mensen
Melanie De Vrieze

Naar aanleiding van het project AGI (Automatische Gate IN) zal MPET geen fysieke douanedocumenten meer aannemen van vrachtwagenchauffeurs voor de aanlevering van exportcontainers. MPET neemt wel nog documenten aan van expediteurs waarvoor contracten bestaan met de rederijen. 

Met AGI moeten chauffeurs met een correcte en volledige TAR-code (Truck Appointment Reference) niet meer langs de wachtparking om hun bezoek aan te maken. “Door de automatische flow moet de chauffeur niet meer uit zijn vrachtwagen komen. Dat betekent minder wachttijden en een vlottere doorstroming op de terminal,” legt Jan Meynen, head of operational services bij MPET, uit. “De tijdswinst bedraagt vijftien minuten, wat cruciaal is voor chauffeurs.” 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login