Gemiddelde scheepsgrootte in Far East trade richting 17.000 teu

Nieuws, Scheepvaart
Stefan Verberckmoes

Met de komst van de eerste megamaxschepen van meer dan 23.000 teu blijft de gemiddelde grootte van de containerschepen die tussen het Verre Oosten en Noord-Europa worden ingezet, verder stijgen. De stopzetting van de AEX-dienst van Hyundai Merchant Marine (HMM) met schepen van 4.728 tot 5.466 teu heeft ertoe geleid dat het gemiddelde minder naar beneden getrokken wordt. HMM vervangt de AEX Service door slots op schepen van de toekomstige partners van THE Alliance, die drie tot vier keer groter zijn dan de AEX-boten. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
Gemiddelde scheepsgrootte in Far East trade richting 17.000 teu – Flows

Gemiddelde scheepsgrootte in Far East trade richting 17.000 teu

Nieuws, Scheepvaart
Stefan Verberckmoes

Met de komst van de eerste megamaxschepen van meer dan 23.000 teu blijft de gemiddelde grootte van de containerschepen die tussen het Verre Oosten en Noord-Europa worden ingezet, verder stijgen. De stopzetting van de AEX-dienst van Hyundai Merchant Marine (HMM) met schepen van 4.728 tot 5.466 teu heeft ertoe geleid dat het gemiddelde minder naar beneden getrokken wordt. HMM vervangt de AEX Service door slots op schepen van de toekomstige partners van THE Alliance, die drie tot vier keer groter zijn dan de AEX-boten. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login