Container- en palletvervoer pieken in haven van Brussel

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

De eigen trafiek in de haven van Brussel daalde met 1,7% tot bijna 4,4 miljoen ton. Het transitverkeer vertegenwoordigde een volume van ruim 2,1 miljoen ton, 2,9% minder dan in 2014. Als verklaring voor de globale trafiekdaling met 2,1% verwijst de haven naar de weggevallen of gedaalde volumes baggerslib en grond van bouwwerven. Bouwmaterialen vormen overigens nog steeds de hoofdmoot van de trafieken met een aandeel van 55,3% in de eigen trafiek. Olieproducten volgen met 27,7% op de tweede plaats. Containers en diverse producten zijn goed voor een aandeel van 6%, op de voet gevolgd door landbouwproducten met 5,9%. Mineralen en schroot (2,7%), voedingsmiddelen (1,8%) en staalproducten (0,5%) sluiten het rijtje af.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
Container- en palletvervoer pieken in haven van Brussel – Flows

Container- en palletvervoer pieken in haven van Brussel

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

De eigen trafiek in de haven van Brussel daalde met 1,7% tot bijna 4,4 miljoen ton. Het transitverkeer vertegenwoordigde een volume van ruim 2,1 miljoen ton, 2,9% minder dan in 2014. Als verklaring voor de globale trafiekdaling met 2,1% verwijst de haven naar de weggevallen of gedaalde volumes baggerslib en grond van bouwwerven. Bouwmaterialen vormen overigens nog steeds de hoofdmoot van de trafieken met een aandeel van 55,3% in de eigen trafiek. Olieproducten volgen met 27,7% op de tweede plaats. Containers en diverse producten zijn goed voor een aandeel van 6%, op de voet gevolgd door landbouwproducten met 5,9%. Mineralen en schroot (2,7%), voedingsmiddelen (1,8%) en staalproducten (0,5%) sluiten het rijtje af.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login