Richtlijn Gecombineerd Vervoer onvoldoende effectief en efficiënt

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

Omdat de richtlijn voor het gecombineerd vervoer reeds meer dan 20 jaar oud is, vond de Europese Commissie het nodig om ze te onderwerpen aan een REFIT-evaluatie. Daarbij wordt bekeken of de richtlijn de gewenste effecten heeft opgeleverd, of ze nog relevant is als instrument op EU-niveau, of ze in haar huidige vorm nog effectief en efficiënt is en of ze coherent is met andere beleidsregels. Dat gebeurde aan de hand van externe studies, gesprekken met de stakeholders, Eurostat-data, relevante beleidsdocumenten van de Commissie van 1990 tot op heden en modellen die door DG Move gebruikt worden voor het analyseren van transportdata.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
Richtlijn Gecombineerd Vervoer onvoldoende effectief en efficiënt – Flows

Richtlijn Gecombineerd Vervoer onvoldoende effectief en efficiënt

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

Omdat de richtlijn voor het gecombineerd vervoer reeds meer dan 20 jaar oud is, vond de Europese Commissie het nodig om ze te onderwerpen aan een REFIT-evaluatie. Daarbij wordt bekeken of de richtlijn de gewenste effecten heeft opgeleverd, of ze nog relevant is als instrument op EU-niveau, of ze in haar huidige vorm nog effectief en efficiënt is en of ze coherent is met andere beleidsregels. Dat gebeurde aan de hand van externe studies, gesprekken met de stakeholders, Eurostat-data, relevante beleidsdocumenten van de Commissie van 1990 tot op heden en modellen die door DG Move gebruikt worden voor het analyseren van transportdata.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login