Staalbeton vervoert prefabelementen naar haven via Kempisch kanaal

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

Voor Staalbeton, een onderdeel van Groep Van Roey, gaat het om een proefproject. Hoewel het bedrijf naast het kanaal Schoten-Turnhout ligt, is het de eerste keer dat gebruik wordt gemaakt van de binnenvaart. “De vaardiepte van het kanaal bedraagt slechts 1,90 meter waardoor schepen slechts 400 ton kunnen laden. Wij verwerken hier per dag 200 ton grondstoffen. Het beton wordt over de weg aangeleverd met betonmixers. Als we het staal per schip zouden willen aanvoeren, dan moeten we in Zandhoven lossen, waardoor de kostprijs te hoog oploopt”, legt Fons Van der Keelen, verantwoordelijke prefabbeton bij Staalbeton uit. Het bedrijf wil evenwel zijn verantwoordelijkheid opnemen op het vlak van mobiliteit en duurzaamheid en kiest voor de aflevering van de afgewerkte elementen voor de binnenvaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
Staalbeton vervoert prefabelementen naar haven via Kempisch kanaal – Flows

Staalbeton vervoert prefabelementen naar haven via Kempisch kanaal

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

Voor Staalbeton, een onderdeel van Groep Van Roey, gaat het om een proefproject. Hoewel het bedrijf naast het kanaal Schoten-Turnhout ligt, is het de eerste keer dat gebruik wordt gemaakt van de binnenvaart. “De vaardiepte van het kanaal bedraagt slechts 1,90 meter waardoor schepen slechts 400 ton kunnen laden. Wij verwerken hier per dag 200 ton grondstoffen. Het beton wordt over de weg aangeleverd met betonmixers. Als we het staal per schip zouden willen aanvoeren, dan moeten we in Zandhoven lossen, waardoor de kostprijs te hoog oploopt”, legt Fons Van der Keelen, verantwoordelijke prefabbeton bij Staalbeton uit. Het bedrijf wil evenwel zijn verantwoordelijkheid opnemen op het vlak van mobiliteit en duurzaamheid en kiest voor de aflevering van de afgewerkte elementen voor de binnenvaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login