CMB.TECH presenteert eerste editie maritiem festival voor goede doel

Nieuws, Mensen
Koen Dejaeger
Affiche 'A La Marine Nation'
Affiche ‘A La Marine Nation’ © CMB.TECH

De maritieme community is een feestje rijker: met ‘A La Marine Nation’ organiseert CMB.TECH op 24 oktober een heus maritiem dansfestival. Het slaat de handen in elkaar met ‘Overstag’ van MSC om jaar om jaar een groot maritiem feest te houden.

Na het grote succes van het event ‘Overstag‘, hebben CMB.TECH en MSC de handen in elkaar geslagen. Beide rederijen organiseren voortaan elk om beurt een groot maritiem feest: het ene jaar ‘Overstag’, het andere jaar ‘A La Marine Nation’. Beide events willen de community samenbrengen met als doel een stevig feestje te bouwen ĂŠn geld in te zamelen voor het goede doel.

“We waren met CMB.TECH al partner van ‘Overstag’ en zo is het idee ontstaan om de krachten van CMB.TECH en MSC te bundelen”, vertelt Katrien Hennin, head of Marketing en Communicatie bij CMB.TECH. “Bedoeling is dat we elk jaar een groot feest houden waarvan de opbrengst gaat naar een goed doel. Nu staat dus de eerste editie van ‘A La Marine Nation’ gepland op 24 oktober. Er is bijzonder veel enthousiasme en we hopen dat het evenement een succes wordt!”

Average Rob

De line-up klinkt alvast veelbelovend. “We hebben gezorgd voor een heel gevarieerde line-up, met de sensatie ‘Omdat het kan & Average Rob’, gevolgd door ‘The Dirty Daddies’, een groep die heel gekend is in Nederland en die een spectaculaire show in petto hebben. DJ Wout en DJ Hans zijn twee vaste waardes uit het afterwork circuit en DJ Dimitri Wouters sluit de avond af.”

Een festival organiseren wijkt wel een beetje af van de corebusiness van CMB.TECH. “Het is inderdaad geen dagdagelijkse job en er komt toch heel wat bij kijken”, lacht Katrien Hennin. “Gelukkig hebben we een goeie samenwerking met MSC en kunnen we ervaringen delen. Ook bij CMB.TECH hebben we een fantastisch team dat er mee de schouders onder zet. De dag zelf zullen er van CMB.TECH zo’n 80 enthousiaste vrijwilligers klaarstaan om een handje toe te steken, gaande van pintjes tappen tot kaartjes verkopen aan de kassa.”

“We willen de mensen van binnen maar ook van buiten de maritieme community samenbrengen, en ook internationale gasten zijn van harte welkom”, zegt Hennin. “Hoe meer mensen we kunnen samenbrengen voor het goede doel, hoe beter!

Goede doel

De opbrengst van het festival gaat naar het goede doel en dat is TAJO. Dit talent-atelier voor jongeren tussen 10 en 14 jaar uit een maatschappelijk kwetsbaar klimaat start dit weekend ook een werking op in Antwerpen. “Via diverse workshops worden jongeren geprikkeld om zich te ontwikkelen en te blijven studeren”, licht Hennin toe. “EĂŠn op de zeven leerlingen verlaat het secundair onderwijs zonder diploma, en het doel van TAJO is om ervoor te zorgen dat 80% van de deelnemende jongeren een diploma halen. Zelf geef ik in januari 2025 ook een workshop over taal, spannend maar ik kijk ernaar uit!”

‘A La Marine Nation’ vindt plaats op donderdag 24 oktober in de Waagnatie in Antwerpen. Het festival start om 17 uur en duurt tot 2 uur. Alle info en tickets via deze link.